Kategórie
 
 
 
 
 
 
 

Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

pre predaj tovaru

 

Predávajúci

Ján Kevický Rybárske potreby KEVIN

Miesto podnikania: Školská 2040/14, 039 01 Turčianske Teplice

Zápis: živnostenský register, Okresný úrad Martin, číslo živnostenského registra: 550-20737  

IČO: 44 648 201

DIČ: 103 634 3033

IČ DPH: SK103 634 3033

Tel.: 0918/565 633

E-mail: info@kevinshop.sk

Banka: Všeobecná úverová banka, a.s.

IBAN: SK22 0200 0000 0031 0140 6353

SWIFT: SUBASKBX

 

Dozorný orgán

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj

Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79  Žilina 1   

 

Článok I

Úvodné ustanovenia a základné pojmy

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky pre predaj tovaru (ďalej len „VOP“) upravujú niektoré vybrané vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim pri nákupe prostredníctvom internetového obchodu www.kevinshop.sk.
  2. Tieto VOP predstavujú neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim.
  3. Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku“), všetko v znení neskorších právnych predpisov.
  4. Právne vzťahy predávajúceho s podnikateľom vyslovene neupravené sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších právnych predpisov.

 

  1. Pre účely týchto VOP sa rozumie pod pojmom:
  • Eshop - internetová stránka predávajúceho (internetový obchod predávajúceho) www.kevinshop.sk určený pre osoby staršie ako 18 rokov.
  • Spotrebiteľ - kupujúci fyzická osoba (navrhovateľ na uzatvorenie zmluvy s predávajúcim), ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti nakupujúca prostredníctvom eshopu.
  • Podnikateľ - osoba, ktorá nie je Spotrebiteľom nakupujúca prostredníctvom eshopu.
  • Kupujúci - spotrebiteľ a/alebo Podnikateľ nakupujúci prostredníctvom eshopu.
  • Zmluva - kúpna zmluva uzatvorená v zmysle príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka alebo Obchodného zákonníka, predmetom ktorej je odplatný predaj tovaru predávajúcim kupujúcemu a ktorej neoddeliteľnou súčasťou sú VOP.
  • Zmluvné strany - predávajúci a kupujúci.
  • Objednávka - návrh kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy na diaľku (nákupom cez eshop, emailom, telefonicky), na základe ktorej je realizovaný odplatný predaj tovaru.
  • Predaj na objednávku - predávajúci umožňuje predaj na individuálnu objednávku kupujúceho, ktorý sa uskutočňuje na základe osobitnej dohody, obsahuje individuálne dojednania a bude kupujúcemu odoslaná po dohode Predávajúceho s Kupujúcim. Ustanovenia týchto VOP sa použijú podporne pre úpravu zmluvných vzťahov vyplývajúcich z predaja na objednávku.
  • Registrácia - vytvorenie používateľského konta v eshope, obsahujúceho meno, priezvisko, adresu Kupujúceho, prostredníctvom ktorého môže Kupujúci  čerpať personifikované akcie a využívať výhody vernostného programu.
  • Vernostný program - predávajúcim poskytovaný systém zliav v závislosti od výšky kúpnych cien všetkých Zmlúv uzatvorených medzi Kupujúcim a Predávajúcim v predchádzajúcom sledovanom období.

 

Článok II

Objednávka a uzatvorenie Zmluvy

  1. Ponukou tovaru sa rozumie vybraný tovar ponúkaný prostredníctvom katalógu na stránkach eshopu, kde predávajúci oznamuje spotrebiteľovi pred uzavretím kúpnej zmluvy resp. pred odoslaním objednávky jasným a zrozumiteľným spôsobom hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby ako aj ďalšie zákonom vyžadované skutočnosti v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie.
  2. Tovar uvedený na eshope nepredstavuje záväznú ponuku predávajúceho voči kupujúcemu na kúpu tovaru. Dostupnosť tovaru je viazaná na aktuálne skladové zásoby predávajúceho.
  3. Kupujúci berie na vedomie, že môžu nastať prípady, kedy nedôjde k uzatvoreniu zmluvy medzi zmluvnými stranami, a to najmä v prípade objednávky tovaru s chybne zverejnenou cenou. Predávajúci v takom prípade okamžite informuje kupujúceho o takejto skutočnosti. Kupujúci berie na vedomie, že v uvedenom prípade nemôže zmluva platne vzniknúť.
  4. Kupujúci vykonáva objednávku prostredníctvom eshopu.
  5. Pri vytvorení objednávky pomocou eshopu kupujúci vyberie tovar, o ktorý má záujem, zvolí požadované množstvo, spôsob dopravy a spôsob platby, pričom kupujúci odošle objednávku predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „objednávka s povinnosťou platby“.
  6. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto obchodné podmienky prečítal a že bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu. Podnikateľ zároveň berie na vedomie, že odoslaním objednávky v celom rozsahu súhlasí s týmito obchodnými podmienkami predávajúceho.
  7. Predávajúci je v prípade pochybností o vážnosti a pravosti objednávky oprávnený overiť si vážnosť a pravosť objednávky (telefonicky alebo písomne), napr. ak objednávka je nad 100,- EUR a/alebo tovar sa má dodať mimo územia Slovenskej republiky. V prípade odmietnutia overenia objednávky zo strany kupujúceho, sa objednávka považuje za neplatnú. Kupujúci berie na vedomie, že v uvedenom prípade nemôže zmluva platne vzniknúť.
  8. Fakturačné údaje kupujúceho nie je možné meniť spätne po odoslaní objednávky, ibaže by sa zmluvné strany dohodli inak.
  9. Zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim sa považuje za uzavretú potvrdením zaslanej objednávky kupujúceho predávajúcim prostredníctvom zaslanej emailovej správy.
  10. Potvrdenie objednávky obsahuje najmä informácie o objednanom tovare, jeho špecifikácii, cene, dodacie podmienky, údaje o predávajúcom a kupujúcom, prípadne iné údaje.

 

Článok III

Práva a povinnosti Kupujúceho

  1. Kupujúci má právo na dodanie objednaného tovaru v obvyklej kvalite za cenu a podmienok dohodnutých s predávajúcim.
  2. Kupujúci má právo na registráciu v eshope. Registrácia nie je podmienkou na objednanie tovaru.
  3. Kupujúci je povinný zaplatiť objednaný tovar.
  4. Kupujúci je povinný prevziať objednaný alebo zakúpený tovar.
  5. Kupujúci je povinný potvrdiť prevzatie zakúpeného tovaru.
  6. Kupujúci je povinný nepoškodzovať dobré meno Predávajúceho.

 

Článok IV

Práva a povinnosti Predávajúceho

  1. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny za dodaný tovar kupujúcim.
  2. Predávajúci je povinný umožniť kupujúcemu registráciu v eshope.
  3. Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu objednaný tovar v kvalite a za podmienok dohodnutých s kupujúcim.
  4. Predávajúci je povinný zabezpečiť primeranú ochranu osobných údajov kupujúceho v zmysle ust. zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov).
  5. V prípade porušenia podmienok kúpnej zmluvy alebo obchodných podmienok kupujúcim si predávajúci vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, pokiaľ zákon neustanovuje inak. Kupujúcemu v takom prípade vzniká povinnosť nahradiť predávajúcemu akúkoľvek a všetku škodu, a to predovšetkým uhradiť predávajúcemu všetky náklady spojené s jeho objednávkou, najmä potom náklady na zaslanie tovaru, pokiaľ ich kupujúci neprevezme.

 

Článok V

Kúpna cena

  1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú zmluve vrátane nákladov na doručenie tovaru a iných dohodnutých nákladov (ďalej len „Kúpna cena").
  2. Kupujúci má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami.
  3. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu Kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
  4. Ak nie je v kúpnej zmluve uvedené inak, spôsob platby za tovaru určuje kupujúci z možností, ktoré sú aktuálne poskytované zo strany predávajúceho v rámci eshopu. Obvyklý spôsob platby za tovar je platba platobnou kartou cez internet, bankovým prevodom po dokončení objednávky, na dobierku pri prevzatí tovaru od prepravcu, platobnou kartou alebo v hotovosti pri osobnom odbere na kamennej predajni predávajúceho. Týmto nie je dotknuté právo predávajúceho v odôvodnených prípadoch umožniť výlučne platbu vopred.
  5. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu Kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá Kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
  6. V prípade, ak je spôsob úhrady zvolený kupujúcim spoplatnený, cena za spôsob úhrady je súčasťou Kúpnej ceny.
  7. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu Kúpnu cenu v lehote podľa zmluvy je predávajúci oprávnený odstúpiť od zmluvy.
  8. Akciové Kúpne ceny platia do vypredania zásob tovaru, na ktorý sa akciová Kúpna cena vzťahuje alebo po dobu časovo určenú.

 

Článok VI

Dodanie tovaru

  1. Ak nie je v kúpnej zmluve uvedené inak, spôsob dodania tovaru určuje kupujúci z možností, ktoré sú aktuálne poskytované zo strany predávajúceho v rámci eshopu. Obvyklý spôsob dodania tovaru je prostredníctvom kuriéra, Slovenskej pošty, a.s., dodanie na kamenné pobočky predávajúceho.
  2. V prípade, že je spôsob dopravy objednaného tovaru dohodnutý na základe požiadavky kupujúceho, kupujúci znáša v prípade odstúpenia od zmluvy v zákonnej 14 dňovej lehote prípadné dodatočné náklady za zvolený spôsob dopravy, t.j. spotrebiteľ znáša rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkanú predávajúcim.
  3. Dodacia lehota tovaru vždy závisí od jeho aktuálnej dostupnosti a od zvoleného spôsobu dopravy a platby. Predávajúci dodá kupujúcemu tovar, ktorý je skladom najneskôr do 30 dní, v závislosti od zvoleného spôsobu platby, ak nebolo dohodnuté inak. Obvyklá dodacia lehota tovaru skladom je 3 až 5 pracovných dní. 
  4. Predávajúci je oprávnený účtovať kupujúcemu náklady za dodanie tovaru, ktoré sú súčasťou Kúpnej ceny. Náklady za dodanie tovaru (cena dopravy) sú uvedené v rámci procesu objednávky.
  5. Predávajúci je povinný doručiť tovar na miesto uvedené v potvrdení objednávky a kupujúci je povinný na danom mieste tovar prevziať.
  6. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho odstúpenia od zmluvy tovar neprevezme, dochádza k porušeniu zmluvy, na základe ktorého má predávajúci nárok na náhradu skutočných nákladov na dodanie tovaru, nákladov na jeho uskladnenie, ako aj ďalších nákladov, ktoré v tejto súvislosti predávajúcemu vzniknú. Právo predávajúceho odstúpiť od zmluvy tým nie je dotknuté.
  7. Kupujúci je povinný skontrolovať tovar bezprostredne po jeho doručení. V prípade, ak je tovar alebo jeho obal poškodený, je kupujúci povinný tovar spolu s dopravcom skontrolovať a spísať o poškodení záznam, ktorý odošle do 24 hodín od prevzatia predávajúcemu.
  8. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za škody spôsobené omeškaním zaslania alebo doručenia tovaru z dôvodu, ktorý nespočíva na strane predávajúceho.

 

Článok VII

Nadobudnutie vlastníctva a nebezpečenstvo škody na tovare

  1. Vlastnícke právo na tovar prechádza na kupujúceho momentom prevzatia tovaru na mieste určenom kupujúcim a po úplnom zaplatení kúpnej ceny kupujúcim.
  2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho momentom prevzatia tovaru na mieste prevzatia po zaplatení Kúpnej ceny.

 

Článok VIII

Registrácia kupujúceho

  1. Registrácia kupujúceho v rámci eshopu je dobrovoľná a bezplatná. 
  2. Kupujúci je povinný pri registrácii je pravdivo, presne a úplne vyplniť požadované údaje.
  3. Po úspešnej registrácii sa kupujúci môže prihlásiť do svojho účtu prostredníctvom svojich prihlasovacích údajov. Prihlasovacie údaje sú dôverné. 
  4. Kupujúci zodpovedá za presnosť, pravdivosť a priebežnú aktualizáciu všetkých svojich registračných údajov.
  5. Kupujúci je povinný bezodkladne informovať predávajúceho o akomkoľvek podozrení zo zneužitia jeho registračných údajov treťou osobou.
  6. V prípade dôvodného podozrenia je predávajúci oprávnený registrovaný účet kupujúceho zablokovať a prípadne vyzvať kupujúceho k zmene jeho prihlasovacích údajov. 
  7. Predávajúci nezodpovedá za následky spôsobené kupujúcemu a/alebo tretím osobám v súvislosti s registráciou v dôsledku chyby na strane kupujúceho.
  8. Predávajúci je oprávnený bez udania dôvodu kedykoľvek, a to aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho, registrovaný účet kupujúceho zrušiť. Predávajúci pristúpi k zrušeniu registrovaného účtu kupujúceho predovšetkým, ak kupujúci vykonáva akékoľvek činnosti majúce nepriaznivý vplyv na funkčnosť a účelnosť eshopu. 
  9. Registrácia kupujúceho zaniká ukončením poskytovania služby registrácie zo strany predávajúceho, zrušením registrácie zo strany kupujúceho, smrťou kupujúceho.

 

Článok IX

Reklamačný poriadok

  1. Práva kupujúceho z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ust. § 619 až 627 Občianskeho zákonníka). 
  2. Pri uplatňovaní práv z vadného plnenia predávajúci postupuje v súlade s reklamačným poriadkom predávajúceho. Pred odoslaním reklamácie sa kupujúci s reklamačným poriadkom dôkladne oboznámi.
  3. Predávajúci informuje kupujúceho o platforme internetového systému riešenia sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi na úrovni Európskej únie, ktorá sa nachádza na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  4. Predávajúci informuje kupujúceho o možnosti obrátiť sa na Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S) Poprad (ďalej len „S.O.S“). Kontaktné údaje S.O.S sú: Bajkalská 2335/3, Poprad, 05801, info@sospotrebitelov.sk.
  5. Ak predávajúci pri predaji tovaru ponúka kupujúcemu k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na kupujúcom, či ponúkaný dar prijme. Dar však nie je predaným tovarom, preto predávajúci nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však predávajúci o prípadných vadách daru vie, je povinný na ne zákazníka pri ponuke daru upozorniť. Ak má dar vady, na ktoré predávajúci kupujúceho neupozornil, je kupujúci oprávnený ho vrátiť. Ak kupujúcemu vznikne právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí), je kupujúci povinný vrátiť predávajúcemu všetko, čo podľa zmluvy dostal, t.j. aj tovar prijatý ako dar.

 

Článok X

Reklamačný poriadok vo vzťahu k spotrebiteľovi

  1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a spotrebiteľ je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho bezodkladne po zistení vád tovaru.
  2. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený prostredníctvom eshopu.
  3. Spotrebiteľ má právo uplatniť počas záručnej doby si u predávajúceho zodpovednosť za vady tovaru, ktorý vykazuje chyby, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci.
  4. Záručná doba začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru spotrebiteľom.
  5. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej spotrebiteľ nemohol tovar používať z dôvod záručnej opravu tovaru. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
  6. V prípade výmenu tovaru za nový začne nová záručná doba plynúť odo dňa prevzatia nového tovaru spotrebiteľom.
  7. Záruka sa nevzťahuje na chyby, na ktoré bol spotrebiteľ predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola zmluva uzatvorená, musel vedieť.
  8. V prípade, ak predmetom kúpnej zmluvy je použitý tovar (napr. predvádzacie modely), predávajúci a spotrebiteľ sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.
  9. Za vadu tovaru sa nepovažuje zmena vlastnosti tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočného alebo nevhodného ošetrovania, a/alebo v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený, a/alebo v dôsledku akéhokoľvek poškodenia spotrebiteľom či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.

 

Uplatnenie reklamácie

  1. Vady tovaru musí spotrebiteľ uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu po tom, ako vadu tovaru zistil.
  2. Práva vyplývajúce zo zodpovednosti za vady tovaru uplatňuje spotrebiteľ u predávajúceho:
  1. osobne, v kamennej predajni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávaný tovar; alebo
  2. poštou spolu s kópiou daňového dokladu a dôvodom reklamácie zaslanou na adresu: Ján Kevický Rybárske potreby KEVIN, Školská 2040/14, 039 01 Turčianske Teplice. Predávajúci odporúča spotrebiteľovi za účelom možnosti preukázania zaslania zásielky v prípade jej straty zaslať reklamovaný tovar predávajúcemu  minimálne ako doporučenú zásielku.
  1. Za okamih uplatnenia zodpovednosti za vady tovaru - reklamáciu sa považuje okamih doručenia reklamovaného tovaru spolu so všetkými zákonom stanovenými dokladmi a príslušenstvom predávajúcemu.
  2. Ku každému tovaru zakúpenému u predávajúceho je pri jeho dodaní spotrebiteľovi priložený doklad o kúpe tovaru, ktorý slúži zároveň ako záručný doklad (záručný list). Reklamovať je možné len tovar zakúpený u predávajúceho, ktorý je úplne zaplatený.
  3. Pre riadne a včasné vybavenie reklamácie predávajúci odporúča spotrebiteľovi, aby spotrebiteľ čo najvýstižnejšie popísal vadu, pre ktorú tovar reklamuje, pričom predávajúci je povinný zaoberať sa len vadou tovaru, ktorá bola zo strany spotrebiteľa reklamovaná.
  4. Pri uplatnení zodpovednosti za vady tovaru je spotrebiteľ povinný preukázať, že reklamovaný tovar zakúpil u predávajúceho. Predávajúci odporúča za týmto účelom predložiť najmä doklad o kúpe.
  5. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z uplatnenia nárokov zo zodpovednosti za vady tovaru v záručnej dobe v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka a na základe rozhodnutia, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, určí predávajúci alebo ním poverený zamestnanec spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 (troch) pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

 

Spôsob vybavenia reklamácie

  1. Vybavením reklamácie sa na účely tohto reklamačného poriadku rozumie ukončenie reklamačného konania:
  1. odovzdaním opraveného tovaru:
  • ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie, o spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť,
  1. výmenou tovaru:
  • spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady,
  • predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti,
  1. vrátením kúpnej ceny tovaru:
  • ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí),
  • spotrebiteľ má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí) aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľnú vadu, ak však spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave tovar riadne užívať (za opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretí krát po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách),
  1. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru:
  • ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru,
  • ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má spotrebiteľ namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu,
  1. písomná výzva na prevzatie plnenia alebo
  2. jej odôvodnené zamietnutie.
  1. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu považuje výskyt jednej odstrániteľnej chyby viac ako dvakrát.
  2.  Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných chýb považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných chýb súčasne.
  3. Ak predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní, spotrebiteľ má rovnaké práva akoby išlo o neodstrániteľnú vadu, t.j. právo na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy).
  4. Ak má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (právo na odstúpenie od zmluvy), záleží na spotrebiteľovi, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
  5. Predávajúci má právo odmietnuť prijať tovar na reklamačné konanie, ak reklamovaný tovar alebo jeho súčasti sú neprimerane znečistené alebo nesplňujú základné predpoklady pre hygienicky bezpečné vybavenie reklamácie.

 

Postup pri/po uplatnení reklamácie

  1. Predávajúci vydá pri uplatnení reklamácie spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, predávajúci ho doručí bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak má spotrebiteľ možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. Potvrdenie o prijatí reklamácie bude obsahovať okrem iného identifikáciu predávajúceho a spotrebiteľa, čo je obsahom reklamácie podľa spotrebiteľa, aký spôsob vybavenia reklamácie požaduje, dátum a miesto prijatia reklamácie a podpis pracovníka predávajúceho.
  2. Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
  3. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať tovar na odborné posúdenie.
  4. Ak spotrebiteľ tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia.
  5. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú chybu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Znovu uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
  6. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znovu uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.

 

 

Zamietnutie reklamácie, resp. kedy spotrebiteľovi nevznikne právo na reklamáciu

  1. Spotrebiteľovi nevznikne právo na reklamáciu, ak:
  1. záručný list (resp. daňový doklad),
  2. neoznámi zjavné vady tovaru pri jeho prevzatí,
  3. uplynie záručná doba,
  4. ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené spotrebiteľom,
  5. ak vada tovaru vznikla používaním tovaru, ktoré nezodpovedá svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
  6. ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
  7. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
  8. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
  9. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
  10. ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenou osobou.

 

Článok XI

Reklamačný poriadok týkajúci sa podnikateľa

  1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a podnikateľ je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho bezodkladne po zistení vád tovaru.
  2. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený prostredníctvom eshopu.
  3. Podnikateľ má právo uplatniť počas záručnej doby si u Predávajúceho zodpovednosť za vady tovaru, ktorý vykazuje chyby, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci.
  4. Záručná doba je 12 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru podnikateľom. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej podnikateľ nemohol tovar používať z dôvod záručnej opravu tovaru.
  5. V prípade výmenu tovaru za nový začne nová záručná doba plynúť odo dňa prevzatia nového tovaru podnikateľom.
  6. Záruka sa nevzťahuje na chyby, na ktoré bol podnikateľ predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola zmluva uzatvorená, musel vedieť.
  7. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru.
  8. Podnikateľ môže uplatniť reklamáciu u predávajúceho:
  1. osobne, v kamennej predajni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávaný tovar; alebo
  2. poštou spolu s kópiou daňového dokladu a dôvodom reklamácie zaslanou na adresu: Ján Kevický Rybárske potreby KEVIN, Školská 2040/14, 039 01 Turčianske Teplice. Predávajúci odporúča spotrebiteľovi za účelom možnosti preukázania zaslania zásielky v prípade jej straty zaslať reklamovaný tovar predávajúcemu  minimálne ako doporučenú zásielku.
  1. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Lehota 30 dní na vybavenie reklamácie v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa sa neuplatňuje.
  2. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci podnikateľa dohodnutou formou a zároveň bude podnikateľovi spolu s tovarom doručený reklamačný protokol.
  3. Predávajúci vybaví reklamáciu:
  1. odovzdaním opraveného tovaru,
  2. výmenou tovaru,
  3. vrátením kúpnej ceny tovaru,
  4. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
  5. odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
  1. Podnikateľovi nevznikne právo na reklamáciu, ak:
  1. záručný list (resp. daňový doklad),
  2. neoznámi zjavné vady tovaru pri jeho prevzatí,
  3. uplynie záručná doba,
  4. ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené podnikateľom,
  5. ak vada tovaru vznikla používaním tovaru, ktoré nezodpovedá svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
  6. ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
  7. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
  8. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
  9. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
  10. ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenou osobou.
  1. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu považuje výskyt jednej odstrániteľnej chyby viac ako dvakrát.
  2.  Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných chýb považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných chýb súčasne.

 

Článok XII

Alternatívne riešenie sporov – vo vzťahu k spotrebiteľovi

  1. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (zákon č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ďalej tiež ako „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“), ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu.
  2. Stranami sporu sú spotrebiteľ, ktorý podal návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, a predávajúci, proti ktorému návrh smeruje.
  3. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je orgán alternatívneho riešenia sporov a oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov).
  4. Orgánmi alternatívneho riešenia sporov sú:
  1. Úrad pre reguláciu sieťových odvetví,
  2. Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb,
  3. Slovenská obchodná inšpekcia,
  4. Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad;
  5. Bankový ombudsman Slovenskej bankovej asociácie;
  6. OMBUDSPOT, združenie na ochranu práv spotrebiteľov;
  7. Slovenská asociácia poisťovní.
  1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, a to e-mailom na adrese: info@kevinshop.sk alebo poštou na adrese: Ján Kevický Rybárske potreby KEVIN, Školská 2040/14, 039 01 Turčianske Teplice.
  2. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej tiež ako „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúceho odseku odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, a to spôsobom a za podmienok bližšie špecifikovaných v Zákone o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
  3. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže odmietnuť návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu okrem iného aj z dôvodu:
  1. ak spotrebiteľ podá návrh po uplynutí jedného roka odo dňa
    1. doručenia zamietavej odpovede predávajúceho na žiadosť spotrebiteľa o nápravu,
  2. márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy spotrebiteľ odoslal predávajúcemu žiadosť o nápravu, na ktorú predávajúci neodpovedal,
  3. sa spotrebiteľ pred podaním návrhu preukázateľne nepokúsil vyriešiť spor komunikáciou s predávajúcim,
  4. vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 EUR;
    sa vecou, ktorej sa návrh týka, už predtým zaoberal a spotrebiteľ bol informovaný o vybavení jeho podania, pričom návrh neobsahuje žiadne nové skutočnosti a alternatívne riešenie sporu by vzhľadom na všetky okolnosti bolo zjavne neúčelné,
  5. je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia.
  1. Subjekt alternatívneho riešenia sporov je pri alternatívnom riešení sporu povinný postupovať nezávisle, nestranne, s náležitou odbornou starostlivosťou, s cieľom urovnania sporu a prihliadať pritom na ochranu práv a oprávnených záujmov strán sporu. Ak je po dôkladnom zhodnotení všetkých zistených skutočností a vyjadrení strán sporu zrejmé, že strany sporu majú záujem o zmierlivé vyriešenie sporu, subjekt alternatívneho riešenia sporov vypracuje návrh dohody o vyriešení sporu.
  2. Ak medzi stranami sporu nedôjde k uzavretiu dohody podľa predchádzajúceho odseku a subjekt alternatívneho riešenia sporov na základe skutočností, ktoré zistí pri alternatívnom riešení sporu, dospeje k odôvodnenému záveru, že predávajúci porušil práva spotrebiteľa podľa predpisov na ochranu práv spotrebiteľa, ukončí alternatívne riešenie sporu vydaním nezáväzného odôvodneného stanoviska.
  3. Alternatívne riešenie sporu sa končí dňom:
  1. uzavretia dohody o vyriešení sporu,
  2. vydania odôvodneného stanoviska,
  3. odloženia návrhu,
  4. úmrtia alebo vyhlásenia za mŕtveho v prípade strany sporu, ktorá je fyzickou osobou,
  5. zániku bez právneho nástupcu v prípade strany sporu, ktorá je právnickou osobou;
  6. vyčiarknutia oprávnenej právnickej osoby zo zoznamu.

 

Článok XIII

Odstúpenie od Zmluvy

  1. Odstúpením od Zmluvy sa Zmluva zrušuje od začiatku.
  2. Predávajúci má právo odstúpiť od Zmluvy, ak najmä:
  1. kupujúci nezaplatil Kúpnu cenu riadne a včas, najneskôr však pri odovzdaní tovaru na mieste odovzdania,
  2. kupujúci neprevzal tovar na mieste odovzdania napriek výzve Predávajúceho,
  3. predávajúci nebude schopný objednaný tovar dodať za dohodnutých podmienok v kúpnej zmluve, resp. ho nebude môcť z dôvodov nie na jeho strane dodať vôbec - predávajúci si preto vyhradzuje právo v takých prípadoch odstúpiť od kúpnej zmluvy uzatvorenej s kupujúcim, ktorý je fyzická osoba alebo podnikateľ,
  4. ak dodávateľ objednaného tovaru predávajúcemu výrazne zmenil ceny, ak nastali výrazné zmeny cien prepravy tovaru, alebo ak zistí predávajúci, že tovar bol omylom ponúkaný za chybnú cenu, a kupujúci neakceptoval príslušnú zmenu kúpnej zmluvy, tzv. zvýšenie ceny tovaru, či zvýšenie nákladov na prepravu,
  5. kupujúci v predchádzajúcich zmluvných vzťahoch vo vzťahu k predávajúcemu porušil svoje povinnosti podstatným spôsobom; podnikateľ berie na vedomie, že predávajúci nemá povinnosť s podnikateľom uzavrieť kúpnu zmluvu,.
  1. Pokiaľ predávajúci odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný o tom bezodkladne informovať kupujúceho na elektronickú adresu uvedenú kupujúcim pri vytvorení objednávky. Ďalej je povinný vrátiť kupujúcemu plnú kúpnu cenu tovaru, pokiaľ už bola uhradená, prípadne zníženú v súlade s týmito obchodnými podmienkami a príslušnými právnymi predpismi
  2. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od Zmluvy, ak:
  1. Predávajúci nedodal tovar na miesto dodania riadne a včas,
  2. Predávajúci nevybavil reklamáciu v lehote 30 dní od uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady tovaru,
  3. tovar vykazuje neodstrániteľnú vadu, opakovanú odstrániteľnú vadu alebo väčší počet odstrániteľných vád,
  4. bez udania dôvodu, a to v zmysle ust. § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v lehote 14 dní od prevzatia tovaru Spotrebiteľom – viac informácií nájdete v Článku XIV VOP.
  1. Podnikateľ má právo odstúpiť od Zmluvy, ak:
  1. Predávajúci nedodal tovar na miesto dodania riadne a včas,
  2. nastanú skutočnosti predpokladané Obchodným zákonníkom.
  1. Kupujúci je povinný vrátiť tovar do 5 dní od oznámenia o odstúpení od Zmluvy spolu s príslušenstvom, vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu dokladu o zaplatení a všetkého s tovarom dodaného príslušenstva.
  2. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu zaplatenú Kúpnu cenu do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy na bankový účet určený Kupujúcim. Ak Kupujúci napriek výzve bankový účet Predávajúcemu neoznámi, Predávajúci sa nedostane do omeškania a lehota na vrátenie Kúpnej ceny sa predžuje na 5 dní od oznámenia bankového účtu Kupujúceho.

 

Článok XIV

Odstúpenie od zmluvy zo strany spotrebiteľa bez udania dôvodu

  1. Právo na odstúpenie od Zmluvy podľa tohto článku obchodných podmienok má iba spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá je zároveň kupujúcim a pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
  2. Pokiaľ je kúpna zmluva uzatvorená na diaľku (prostredníctvom eshopu) alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, a zároveň ak predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy vrátane formulára na odstúpenie od zmluvy (v súlade s ustanovením § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku) a za súčasného splnenia zákonom vyžadovaných skutočností, má spotrebiteľ podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku právo bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru (ďalej len „zákonná lehota na odstúpenie od zmluvy“). Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o dostúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň zákonnej lehoty na odstúpenie
  3. Ak predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie podľa predchádzajúceho odseku až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa predchádzajúceho odseku, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.
  4. Ak predávajúci neposkytol spotrebiteľovi zákonom vyžadované informácie týkajúce sa možnosti a spôsobu odstúpenia od zmluvy ani v dodatočnej lehote podľa predchádzajúceho odseku, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa prevzatia tovaru.
  5. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu:
  1. prevezme všetky časti objednaného tovaru (okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu), alebo
  2. ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný.
  1. Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  2. Ak spotrebiteľ v zákonnej 14 dňovej lehote na odstúpenie od zmluvy oznámi prevádzkovateľovi, že od zmluvy odstupuje, kúpna zmluva sa od začiatku zrušuje. Pre odstúpenie od zmluvy môže spotrebiteľ využiť všeobecný formulár na odstúpenie od zmluvy. V uvedenom formulári sa uvedie aspoň meno a priezvisko spotrebiteľa, číslo objednávky, označenie tovaru a číslo účtu pre vrátenie peňazí. 
  3. Spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
  4. V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy v zákonnej 14 dňovej lehote, zodpovedá spotrebiteľ za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru.
  5. Spotrebiteľ berie na vedomie, že v súlade s ustanovením § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
  1. poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
  2. predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  3. predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  4. predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  5. predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  6. predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  7. predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
  8. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
  9. predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
  10. predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
  11. poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
  12. poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
  1. Spotrebiteľ v prípade využitia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy v zákonnej lehote 14 dní, je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Tovar je potrebné zasielať na adresu predávajúceho, a to na adresu: Ján Kevický Rybárske potreby KEVIN, Školská 2040/14, 039 01 Turčianske Teplice. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
  2. Ak odstúpi spotrebiteľ od kúpnej zmluvy oprávnene, prevádzkovateľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy, vrátiť všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšie ponúkanému spôsobu dodania tovaru, a to rovnakým spôsobom, ako použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Predávajúci vráti spotrebiteľovi prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom, pokiaľ s tým spotrebiteľ súhlasil, a pokiaľ mu tým nevzniknú ďalšie náklady.
  3. Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
  4. Spotrebiteľ berie na vedomie, že náklady na dodanie tovaru mu budú vrátené iba v prípade odstúpenia od zmluvy v celom rozsahu.
  5. Ak odstúpi spotrebiteľ od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, prevádzkovateľ nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky/platby spotrebiteľovi predtým, ako mu spotrebiteľ tovar neodovzdá (nedoručí) alebo kým spotrebiteľ nepreukáže, že tovar prevádzkovateľovi odoslal späť.
  6. Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
  7. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
  8. Pokiaľ spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy neoprávnene a/alebo v rozpore s platnou právnou úpravou, a aj napriek tomu odošle tovar prevádzkovateľovi, nebude tovar prijatý, prípadne bude zo strany predávajúceho uskladnený v súlade s príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonník.
  9. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je uzavretá darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim s rozväzovacou podmienkou, a ak príde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho, darovacia zmluva v súvislosti s darčekom stráca účinnosť a kupujúci je povinný tovar s poskytnutým darčekom predávajúcemu vrátiť.
  10. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, nemá v súlade s ustanovením § 8 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku nárok na vrátenie ceny za doplnkovú službu, ak je predmetom doplnkovej zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu tejto služby (a to predovšetkým ceny za službu dobierky).
  11. Formulár na odstúpenie od zmluvy je dostupný aj na http://jaspi.justice.gov.sk/jaspidd/vzory/014102Pr2.pdf.

 

Článok XV

Ochrana obchodného tajomstva dôverných informácií

  1. Zmluvné strany sa zaväzujú, že o všetkých dôverných a utajovaných informáciách a skutočnostiach, o ktorých sa dozvedeli v súvislosti s plnením kúpnej zmluvy, budú zachovávať mlčanlivosť, s výnimkou prípadu, že by dodržanie povinnosti mlčanlivosti znamenalo porušenie povinnosti vyplývajúcej zo všeobecne záväzného právneho predpisu. O takejto skutočnosti sa zmluvné strany zaväzujú vopred písomne informovať.
  2. Za dôverné a utajované informácie v zmysle predchádzajúceho odseku sa považujú všetky informácie, ktoré sú tak označené alebo ktorých dôvernosť vyplýva z ich povahy, resp. pokiaľ môžu v prípade zverejnenia spôsobiť predávajúcemu ujmu, bez ohľadu na to, či majú povahu osobných, obchodných, technických, či iných informácií. Kupujúci zaväzuje tieto informácie uchovávať ako dôverné, najmä neposkytnúť ich bez súhlasu predávajúceho inej osobe, nevyužiť je na iný účel, než na plnenie zmluvy a nevyužiť akýmkoľvek iným poškodzujúcim spôsobom.
  3. Povinnosť mlčanlivosti zostáva zachovaná aj po plnení zmluvy.
  4. Pri preukázanom porušení povinnosti mlčanlivosti v zmysle tohto článku je poškodená zmluvná strana oprávnená požadovať náhradu vzniknutej škody.

 

 

Článok XVI

Záverečné ustanovenia

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke predávajúceho. Platne uzavretá zmluva sa však riadi VOP platnými v čase, v ktorom bola uzavretá.
  2. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná najmä vo forme e-mailových správ, resp. prostredníctvom listových zásielok.
  3. Zmluvné strany sa dohodli, že rozhodné právo je právo Slovenskej republiky a rozhodná právomoc je právomoc súdov Slovenskej republiky.
  4. Prípadné spory medzi predávajúcim a spotrebiteľom je možné riešiť taktiež mimosúdnou cestou. V takomto prípade spotrebiteľ môže kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 o riešení spotrebiteľských sporoch online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č.2006/2004 a smernica 2009/22/ES (ďalej len „nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online“), ktorá je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=SK. Predávajúci odporúča kupujúcemu najskôr využiť elektronickú adresu info@kevinshop.sk pre vyriešenie vzniknutej situácie skôr ako bude pristúpené k mimosúdnemu resp. súdnemu riešeniu sporu.
  5. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej zmluvy uzavretej medzi zmluvnými stranami. V prípade, ak zmluvné strany uzatvoria písomnú zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od týchto VOP, majú ustanovenia písomnej zmluvy prednosť pred ustanoveniami týchto VOP. 
  6. Zmluvné strany sa zaväzujú spolupracovať a poskytovať si navzájom súčinnosť pri plnení záväzkov vyplývajúcich zo zmluvy. Zmluvné strany sa dohodli, že záväzky súvisiace s plnením zmluvy prechádzajú aj na ich právnych nástupcov.
  7. V prípade, ak je niektoré ustanovenie týchto VOP neplatné, neúčinné alebo nepoužiteľné (alebo sa takým stane), použije sa namiesto neho ustanovenie, ktoré sa svojím zmyslom najviac približuje neplatnému, neúčinnému alebo nepoužiteľnému ustanoveniu. Neplatnosťou, neúčinnosťou alebo nepoužiteľnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.
  8. Predávajúci vyhlasuje a kupujúci používaním eshopu výslovne berie na vedomie, že predávajúci je výlučným nositeľom akýchkoľvek práv duševného vlastníctva vzťahujúceho sa k eshopu, vrátane obsahu, vizualizácie, dizajnu, ochrannej známky, všetkých vyobrazení, ako aj všetkých databáz tvoriacich jej obsah a predovšetkým je oprávnený udeľovať súhlas na akékoľvek použitie obsahu eshopu v súlade so zákonom č. 185/2015 Z. z. autorský zákon v platnom znení.
  9. Tieto VOP sú platné a účinné odo dňa 03.03.2020. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo doplniť tieto VOP. Zmeny a doplnky VOP vstupujú do účinnosti dňom ich uverejnenia na eshope predávajúceho. Dňom uverejnenia nových VOP strácajú predošlé VOP účinnosť.

 

V Turčianskych Tepliciach, dňa 03.03.2020

 

 

Ján Kevický Rybárske potreby KEVIN

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hľadať
Plná (Desktop) verzia